Over ons

De Joppeschool is een gemoedelijke, open basisschool op katholieke grondslag. Gelegen op een unieke locatie in de bosrijke omgeving van het dorp Joppe. Deze omgeving gebruiken wij om de kinderen op een speelse manier in contact te brengen met de natuur.

De school heeft een eigen dierenren en schooltuintjes die door de kinderen zelf worden verzorgd. Door de ligging in Joppe wordt de regionale functie van de school vanzelfsprekend. Joppe (gemeente Lochem) ligt tussen de kernen Gorssel, Epse, Harfsen en Eefde. Dichtbij Deventer en Zutphen.

Kinderen uit nabije en wijde omgeving zijn leerling van onze school. Iedereen die zich kan vinden in de wijze waarop wij met elkaar omgaan en werken is welkom. De school biedt geborgenheid voor de kinderen, zodat zij er met plezier naartoe gaan. Door activiteiten van meerdere jaargroepen samen en door het tussen de middag overblijven van alle kinderen is de onderlinge saamhorigheid groot.

Unieke locatie

De Joppeschool ligt op een unieke locatie. Het dorp is nauwelijks meer dan een indrukwekkende R.K. kerk, een pastorie en een handjevol huizen eromheen. Voor het overige bepaalt het bos de omgeving.

Op weg naar school hoor je de vele vogeltjes (tenminste: als je op de fiets komt!) en kruisen met een beetje geluk reeën en eekhoorntjes je pad.