Onderwijsbehoefte

“Ik groei op de Joppeschool”

Een kind heeft recht op wat het nodig heeft. Of het nu meervoudig intelligent is, of dyslexie heeft. De Joppeschool voorziet in een onderwijsbehoefte. Ondersteunen tijdens het leren, in een veilige situatie. Wij vinden het van cruciaal belang dat kinderen geaccepteerd worden zoals ze zijn, binnen de kaders die wij geven om met elkaar om te gaan.

Bewust basisonderwijs is: met de kinderen in gesprek gaan. Wat wil jij leren? Hoe ga je dat aanpakken? Wat heb je van mij en de klas nodig om dat te bereiken en wanneer ben je tevreden met het resultaat? Wij bieden het gereedschap door onze leesstof, methodes, mogelijkheden op internet, maar ook door bijvoorbeeld het bos in te lopen.

Kinderen geven zichzelf feedback en ontdekken dat ze fouten mogen maken. Hierdoor krijgen ze zelfinzicht, worden ze zelfbewust en leren ze vertrouwen op zichzelf. Want als je weet hoe je leert, dan weet je waar je jezelf in moet versterken. Niet per se de beste hoeven te zijn, maar wél beter dan gisteren.