Peuterochtenden

Wil je voor je kind een kans om op een laagdrempelige manier met de basisschool in contact te komen? Je peuter mee laten doen met leuke, op het eigen niveau afgestemde, activiteiten?

Wij verwelkomen u graag op de Joppeschool!

Geen open dag, maar een ochtend speciaal voor peuters.

Regelmatig organiseren we peuterochtenden op school, aanhakend bij het thema waar de kleuters op dat moment mee bezig zijn. Onder leiding van de kleuterleerkrachten, helpende ouders en eventueel leidsters van uitgenodigde peutergroepen.

In de kleuterklas kiezen peuters en kleuters uit verschillende activiteiten zoals tekenen, knutselen en spelen in de hoeken. Op zo’n manier dat de jongsten kunnen leren van de oudsten. De kleuters genieten hier ook van, zij zijn op school immers altijd het jongst en nu even niet. Spelenderwijs ervaren peuters het basisonderwijs en brengen kleuters hun kennis over.

Meer dan genoeg ruimte is er om vrij te spelen. Zeker ook buiten op het mooie plein met de waterpomp en bij de dieren in de ren. Tussendoor eten en drinken de peuters en kleuters samen. Fruit en drinken hoeft u niet zelf mee te nemen.

Iedereen die een peuter in de leeftijd van 3 tot 4 jaar heeft, is van harte welkom. De ochtenden beginnen met inloop vanaf 9.00 uur.

Voor alle ouders/verzorgers staat koffie en thee klaar. Ouders met kinderen op de Joppeschool zijn aanwezig om eventuele vragen te beantwoorden.

In verband met grote belangstelling graag vooraf aanmelden. Voor vragen en aanmelding kunt u mailen naar de leerkracht van groep 1/2 Juf Eline. Haar e-mailadres is: e.buijs@varietas.nl