Moestuin

De Joppeschool heeft een eigen moestuin. De kinderen uit de groepen 1 t/m 8 maken gebruik van deze moestuin. De kinderen leren door bezig te zijn in de moestuin allerlei kennis en vaardigheden toepassen en ontwikkelen m.b.t. de natuur en gezonde voeding. Tijdens het proces van moestuinplan tot het oogsten leren ze daarnaast veel praktische vaardigheden. Ze leren zaaien, water geven, onkruid wieden, bemesten en nog veel meer. Door het samen spelend en ontdekkend bezig zijn in de moestuin wordt tevens het welbevinden van de kinderen en hun sociale vaardigheden verbeterd. De kinderen leren samen genieten van alles wat er om hen heen tot groei en bloei komt en hun zintuigen volop te gebruiken. Een groep enthousiaste ouders ondersteunt bij de verzorging van de moestuin.